Friday, January 15, 2016

Statement Orang Berpenyakit Hati...

Allah akan sentiasa uji.. uji.. uji.. uji.. with the ways He knows will test you.. Yalor.. Kita akan diuji dengan benda yang kita affected la kan.. Kalau orang tu memang tak ambil kisah langsung pasal kereta dia. Kereta dia tak la calar.. remuk.. as in ujian dia takkan la melibatkan sangat perkara yang dia tak ambil kisah.

Alkisah diriku yang bermakna.. Adalah seorang hamba Allah ni mintak resepi.. rupanya mintak resepi untuk menantu dia.. patutla soksek soksek bisik-bisik sebelum tu. Awatlaaa tak mintak sendiri.. Lepas tu si suaminya pulak dok marah-marah bini dia dok sembang mintak resepi dengan kita.. Dah tu.. nak merengus-rengus kat situ.. yang bini dia tak habis sembang.. haish!!

Orang yang sensitif ni tak boleh berdepan dengan benda-benda macam ni.. Memang la rasa nak cepuk je. Sekarang ni maleh rasa nak jumpa orang kalau macam ni gayanya.. Bila kita ada penyakit hati (as in semua orang pun ada). Benda-benda kecik macam ni memang senanglah nak jadikan kita negatif.. Kita ni kena sentiasa remind diri sendiri.. Bercakap-cakap dengan Allah tu lah yang paling menenangkan.. Biasakan meluahkan padaNya (am telling myself). Bila kita cerita kat orang.. kadang-kadang kita sentap juga.. Kadang-kadang apa yang kita luahkan dan jadi merebak storynya pulak.. lagila harunya..

Nak elak jumpa orang pun tak boleh juga.. dah macam nak jadi kera sumbang..
Share/Bookmark

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails