Tuesday, December 17, 2013

Bubur Gandum.. Cerita di sebaliknya..

Alkisah bubur gandum. Sebenarnya taklah pandai masak bubur. selalunya sama ada terlalu manis atau kurang manis gila.Tak reti nak adjust gula sungguh. Letak gula merah semua tak manis.. Letak gula dah terlebih manis pulak. Pendek kata serba serbi tak kena.

Bubur gandum ni reti tak reti terpaksa jugaklah masak. Terjumpa gandum dijual dalam paket kecil besar sikit dari paket barli. Jadi belilah terus, ingat nak cuba.

Sekali anak-anak cuba, terus jatuh cinta. Rupanya, bila dah masak, ingatkan air dah sedang elok, esoknya rupanya gandum tu serap air tu esoknya bubur gandum dah jadi macam nasi impit pulak. Tambah air, masak lagi terus tawar balik. hish!

Sebenarnya dulu saya tak makan bubur gandum..sebab saya bukan jenis makan bubur tapi masa saya berkursus lepas SPM dulu, saya ter'crush' gila dengan satu kawan sekursus.

Bila dia tengok menu bubur gandum, semangat dia jadi lain macam. Saya tolak pelan-pelan mangkuk bubur saya pada dia sambil perati dia makan. Dia kalau makan bubur gandum tak toleh kiri kanan dah. Masa tulah saya dok perati.. hiks hiks.. Tapi habis kursus, hilang contact number.. gone dah tak jumpa lagi. [sigh]


Share/Bookmark

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails