Monday, March 21, 2011

Err.. pandang kali pertama punya cerita!

Tak taulah korang macam mana tapi kadang-kadang bila berjumpa orang.. ada yang senang mesra ada yang terlebih mesra tapi kadang-kadang dan jarang-jarang kita berjumpa orang yang terus kita tak suka. Dulu tengok drama je.. Bila bawak calon menantu.. terus mencemuh bakal mak mertua. Gabra je anak lelaki. Tapi memang ada setengah orang tu, bila kita jumpa.. memang ada rasa tak boleh nak "kelik"! Ada tak? Mesti ada punya.

Alkisah nina berjumpa seseorang. Memang terang tang tang dia tak suka nina. Boleh buat tak tau je. Tak taulah kenapa. Kalau dulu nina memang senang "affected" dengan sikap orang yang tak mesra ni. Tapi sekarang nina pun tak kisah. Cuma yang nina perasan ada sesetengah orang yang tak suka dengan kita, kita pun mesti rasa yang sama (mutual gitew, suka sama suka atau dalam kes sini tak suka sama tak suka hehe). Nina ada seorang kawan tu yang bila dia sedar orang tu tak suka dia, dia akan cuba ambil hati sampai orang tu tersuka dengan dia tapi nina tak. Nina kalau orang tak suka tu, nina tak la cuba bagi suka. Elak-elak tu kadang-kadang tengok macam mana reaksi orang tu.

Berbalik pada cerita tadi. Ada sesetengah orang ambil masa untuk jadi mesra. Ada orang pulak akan perati boleh buat kawan ke tidak (dia pun tak tau ada orang perati dia jugak hehe). Ada pulak yang mesra gila tapi lama-lama.. buat tak kenal pun ada. Bila orang tak suka.. nina akur.. "wavelength" tak sama. Korang macam mana?
Share/Bookmark

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails