Sunday, February 16, 2014

Ya Allah, Jaga Hatiku Ya Allah..

Allah mampu bolak balikkan hati kita dan memang hati kita sentiasa berbolak balik. Cuma tinggal lagi, takut nyawa kita Allah tarik semasa hati kita berubah. Na'uzubillah.

Kita tak akan lari dari diuji. Hati kita memang selalu diuji. Kalau kaya.. tentunya itu satu ujian. Kalau tak berapa nak ada pun kira diuji juga. Adakalanya hati berkata2 bila kita nampak org ada apa yang kita tak ada. Bila kita ada sesuatu, kita nampak pula apa yang ada lebih sikit dari kita. Bila kita tengok orang yang kurang dari kita, patutnya kita syukur dengan apa yang ada tapi diuji pulak dengan rasa ujub dan riak.

Pendek kata, hati itu susah. Manusia sangat mudah alpa. Syaitan tidak pernah akan putus asa mencuba menggoda. Sekarang ni memang selalu tengok cerita Charmed di HyppTv. Memang character2 demon tu sememangnya benar. Mereka akan dimarahi dan dihukum jika gagal sesuatu misi menggagalkan kebaikan. Bila misi mereka gagal, mereka takut dengan The Source (of.evil) dan kemudiannya The Source akan hantar demon lain dan menghukum demon yang gagal.

Depa tukaq shift. Kita je sorang2 kena lawan tapi selalunya lupa! hehehe

Ya Allah, bantu kami jaga hati kami, ya Allah. Biarlah hati kami dapat merasai kemanisan iman, ya Alllah. Jangan kau duga hati kami, ya Allah kerana penyakit hati itu perit, ya Allah. Penyakit hati membuat kita rasa perasaan yang penuh dengan keluh kesah ya Allah. Penyakit hati membuat kami tak nampak nikmatMu ya Allah. Amiin amiin ya robb.


Share/Bookmark

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails