Saturday, July 23, 2011

Islam | Patutlah Senyum itu Satu Sedeqah!


Hati yang resah mampu terubat dengan satu senyuman.. walaupun senyuman itu dari orang lain. Ramai yang sekadar cakap je senyum itu satu sedeqah.. tapi ramai ke yang sedeqah senyuman?

Selalu kalau pergi beli barang.. geram kalau tengok cashier tu tergedik2 dengan kawan-kawan cashier yang lain tapi bila cakap dengan kita.. terus muka masam macam kita buang masa dia.

Kadang-kadang meluat tengok orang yang bekerja di bahagian info muka masam mencuka.. Kadang-kadang nak sedapkan hati.. nina selalu cakap.. agaknya laki dia marah dia kot pagi tadi tu yang mencuka tu..

Tapi pada hakikatnya.. senyum itu kalau kena pada gayanya akan jadi sedeqah.. Ruginya sapa yang muka masam tu.. Dahlah orang sibuk mengumpat dia.. dia pun runsing juga memikirkan kedut-kedut di muka tu.

Okaylah ya.. sebenarnya tak niat pun nak kutuk orang.. tapi kadang-kadang how i wish people would smile no matter how tired they are. Mungkin itu peringatan untuk diri sendiri.. selalu masam je muka dengan anak-anak bila order tengah tak menang tangan hehe.. Cukup-cukuplah ya.. karang got carried away la pulak ;D

p.s. jangan lupa senyum tawww!!
Share/Bookmark

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails